Social- og sundhedsassistentklubben Aarhus

SOCIAL- OG SUNDHEDSASSISTENTER – EN FAGGRUPPE I KONSTANT UDVIKLING

Arrangementer i klubben

Vi har løbende forskellige arrangementer i klubben, som du kan læse om og tilmelde dig til på denne side. 

KURSUS I Hjerte- Kar sygdomme

Tid: Den 18. februar 2025 kl. 18-21

Sted: FOA lokale mødesal, Christian X´s Vej 56-58, 8260 Viby J.

Deadline for tilmelding er onsdag d. 5. februar 2025. Du vil få tilsendt en bekræftelses mail fra klubben efter endt tilmeldingsfrist.

Kurset er gratis for betalende medlemmer af social- og sundhedsassistent klubben og der udstedes kursusbevis.

Antal deltagere er max. 50, ved mere end 50 tilmeldte, vil der ske lodtrækning blandt alle ansøgningerne.

Skulle du blive forhindret i at deltage, kontakt venligst klubben med dit afbud, så en kollega eventuelt kan få din plads. Der serveres kaffe/te / vand/ med sandwich og frugt.

Tilmelding:  Kontakt@assistentklubben.dk
Husk at oplyse:

  • Fulde navn
  • Fødselsdato (DD.MM.AAAA)
  • Telefonnummer
  • Faggruppe og arbejdsplads

Generalforsamling i Social- og sundhedsassistentklubben

Indkaldelse til generalforsamling i Social- og sundhedsassistentklubben.

Afholdes d. 20. marts 2025 kl. 18.00 – 21.30 i den store mødesal 1. sal i FOA Århus Christian X vej 56 – 58, 8260 Viby J.

Der serveres en let anretning fra kl. 17.00 – 18.00 generalforsamlingen starter kl. 18.00.

Alle Social- og sundhedsassistenter der er medlemmer af FOA Århus indbydes til at deltage i vores generalforsamling til spisning samt under punkt 1-5, da valget af et sektorbestyrelsesmedlem til social- og sundhedssektoren og en faggrupperepræsentant for social- og sundhedsassistenter, skal foregå, hvor alle social- og sundhedsassistenter, der er medlem af FOA Århus, har mulighed for at deltage, opstille samt evt. blive valgt jf. FOA Århus Afdelings Love § 9 Stk. 7, afsnit 2. Herefter afholdes der en kort pause og dørene lukkes for ikke medlemmer af Social- og sundhedsassistentklubben!

Download Dagsorden her (åbner i nyt vindue)

Opstilling af kandidater og afstemning: Kandidater til ledige poster kan opstilles på generalforsamlingen. Valgene foregår ved almindelig stemmeflerhed. Ved flere kandidater til en post, foretages skriftlig afstemning.

Brevstemmer:
Medlemmerne der er forhindret i at deltage i den ordinære generalforsamling, kan stemme pr, brev til personvalg. Brevafstemning kan ske ved henvendelse i klubben 6 hverdage før generalforsamlingen i klubbens åbningstid, senest den 12. marts 2025.

Brevstemmer kan deltage i flere afstemningsrunder, såfremt deres kandidat fortsætter. Der kan ved brevafstemning kun stemmes på en kandidat. til hver post.

Indkommende forslag:
Indkommende forslag skal være klubben i hænde senest den 12. marts 2025.

Forplejning og deadline for tilmelding:
Af hensyn til forplejningen er tilmeldingsfristen til generalforsamlingen den. 12. marts 2025, med navn, mail, telefon nr. samt arbejdsplads til kontakt@assistentklubben.dk

Vi forventer at afholde GF som ovenstående, men med forbehold for flere indkommende forslag, kan dagsorden blive ændret.

Venlig hilsen Klubbestyrelsen

Dagsorden

1. Valg af dirigent
2. Godkendelse af dagsorden
3. Godkendelse af forretningsorden
4. Valg af stemmeudvalg
5. Valg af sektorbestyrelsesmedlem, Faggrupperepræsentant og faggrupperepræsentantsuppleant, der vælges mellem alle social- og sundhedsassistenter:
a) Valg af sektorbestyrelsesmedlem til social og sundhedssektoren for 2 år- Hanne Svenning modtager genvalg.
b) Valg til faggrupperepræsentant for social- og sundhedsassistenter for 2 år – Kirsten Mikkelsen modtager genvalg.
c) Valg til faggrupperepræsentant suppleant for social- og sundhedsassistenter for 2 år – Lise Brandt-Madsen, modtager genvalg.

Vi holder en kort pause og dørene lukkes for ikke medlemmer af Social- og sundhedsassistentklubben!

6. Bestyrelsens beretning
7. Årsregnskab for 2024
8. Indkomne forslag,

a) Indstilling fra bestyrelsen vedr. Fastsættelse af kontingent,
Bestyrelsen indstiller uændret kontingent på 60,- kr. pr. måned.
b) Indstilling fra bestyrelsen vedr. ændring af lovene §5 stk.7, afsnit 2. vedr. valg af bestyrelsessuppleant, generalforsamlingen vælger 1 suppleant til bestyrelsen – der vælges i ulige år. Valgperioden er 2 årig.
Bestyrelsen indstiller at §5, stk. 7 afsnit 2 slettes i lovene, så vi ingen suppleanter har til bestyrelsen i social- og sundhedsassistentklubben. Afsnit §5, afsnit 7, stk. 2 udgår hvis dette vedtages.
c) Indstilling fra bestyrelsen vedr. ændring af lovene §8, stk. 5 vedr. valg til bestyrelsen.
Bestyrelsen indstiller jævnfør kongres 2023’s ændring af forbundslovene og afdelingslovene ved den ordinære generalforsamling i 2024, som følge af at EU-domstolen i 2022 slog fast, at det er ulovlig forskelsbehandling, når fagforeninger og klubber tvinger valgte til at gå af ved folkepensionsalderen, Så disse ikke strider imod forbundslovene, afdelingslovene og EU-dommen, derfor indstilles følgende ændring af klublovene:
§ 8, stk. 5 – nuværende tekst:
Valgte skal fratræde når de når folkepensionsalderen.
Genvalg kan finde sted, selv om man når folkepensionsalderen i valgperioden. Man kan ny opstille, hvis man kan fuldføre en valgperiode inden folkepensionsalderen.
§ 8, stk. 5 – forslag til ændring: § 8, stk. 5 udgår af klublovene.

9. Valg:
a) Valg af næstformand for social- og sundhedsassistentklubben for 2 år – Kirsten Mikkelsen modtager genvalg
b) Valg af bestyrelsesmedlem for 2 år – Hanne Svenning modtager genvalg.
c) Valg af bestyrelsesmedlem for 2 år – Lise Brandt-Madsen modtager genvalg.
d) Valg af bestyrelsessuppleant for 2 år – Lillian Lindberg Nielsen modtager ikke genvalg.
Hvis punkt 8 b, it §5 stk. 7 afsnit 2 vedtages udgår dette punkt 9 d valg af bestyrelsessuppleant for 2 år. af dagsorden
e) Valg af bilagskontrollant for 2 år – Jytte Rødgaard modtager ikke genvalg.
f) Valg af bilagskontrollant suppleant for 2 år.
Punkterne g -n udgår hvis faggrupperne ikke er repræsenteret på Generalforsamlingen.
g) Valg til sektorbestyrelsen for plejehjemsassistenter for 2 år – Nyvalg
h) Valg til suppleant til sektorbestyrelsen for Plejehjemsassistenter for 2 år – Nyvalg
i) Valg til sektorbestyrelsen for beskæftigelsesvejledere for 2 år – Nyvalg
j) Valg til suppleant til sektorbestyrelsen for beskæftigelsesvejledere for 2 år – Nyvalg
k) Valg til faggrupperepræsentant for plejehjemsassistenter for 2 år – Nyvalg
l) Valg til faggrupperepræsentant suppleant for plejehjemsassistenter for 2 år -Nyvalg
m) Valg til faggrupperepræsentant for beskæftigelsesvejledere for 2 år – Nyvalg
n) Valg til faggrupperepræsentant suppleant for beskæftigelsesvejledere for 2 år – Nyvalg

10. Eventuelt.
Opstilling af kandidater og afstemning:
Kandidater til ledige poster kan opstilles på generalforsamlingen. Valgene foregår ved almindelig stemmeflerhed. Ved flere kandidater til en post, foretages skriftlig afstemning.

Brevstemmer:
Medlemmerne der er forhindret i at deltage i den ordinære generalforsamling, kan stemme pr, brev til personvalg. Brevafstemning kan ske ved  henvendelse i klubben 6 hverdage før generalforsamlingen i klubbens åbningstid, senest den 12. marts 2025.

Brevstemmer kan deltage i flere afstemningsrunder, såfremt deres kandidat fortsætter. Der kan ved brevafstemning kun stemmes på en kandidat. til hver post.

Indkommende forslag:
Indkommende forslag skal være klubben i hænde senest den 12. marts 2025.

Forplejning og deadline for tilmelding:
Af hensyn til forplejningen er tilmeldingsfristen til generalforsamlingen den. 12. marts 2025, med navn, mail, telefon nr. samt arbejdsplads til kontakt@assistentklubben.dk

Vi forventer at afholde GF som ovenstående, men med forbehold for flere indkommende forslag, kan dagsorden blive ændret.

Venlig hilsen
Klubbestyrelsen

Tur Forsorgsmuseet i Svendborg

Dato: tirsdag den 6. maj 2025 kl. 7:30-18:30,

Mødetid: kl. 07:15, med afgang fra Viby Torv kl. 07:30

Tilmelding: Mail sendes til kontakt@assistentklubben.dk med fulde navn, telefon nr. og arbejdssted.

Sidste frist for tilmelding den 20. april 2025.

Hvis du bliver forhindret i at deltage, kontakt da venligst klubben for afbud!

Deltagergebyr: Busturen koster 75,- kr. i deltagergebyr og beløbet bliver ikke refunderet ved afbud.

Da der er begrænset pladser, får du en bekræftegelsesmail fra klubben senest den 22. april 2025, da vi ved mere end 50 deltager, trækker lod om pladserne.

Der serveres kaffe/the, rundstykker og frokost under turen.

Social- og sundhedsassistentklubben inviterer medlemmerne på bustur til Forsorgsmuseet i Svendborg, Grubbemøllevej 13, 5700 Svendborg.

Vi vil blive indført i Fattiggårdens historie, med inddragelse af nogle af de personer der har været indlagt, hvor der lægges fokus på den pleje og omsorg eller mangel på samme, både inde for det somatiske og psykiatriske område.

Frokost spiser vi sammen i et par lokaler vi får til rådighed ved museet ca. kl. 12-13. Skrive gerne hvis du har allergier vi skal tage højde for! 
Vi får ligeledes en introduktion til museets andre udstillinger, hvor der også vil være mulighed for at se disse på egen hånd eller gå en tur gennem Svendborg, hvor der vil være mulighed for at købe sig en is eller andet. Vi vil kører hjem mod Aarhus igen kl. 16:00 og vil være på Viby Torv igen kl. 18:00-18:30.

Tur til Botanisk Have og Den Gamle By

Tid:Søndag den 25. maj 2025, kl.11:00-13:00 med mulighed for efterfølgende besøg i Den Gamle By, hvor klubben betaler entre for max. to voksne, der består af et medlem samt en pårørende.

Sted: Botanisk Have i Aarhus. Mødested ved Væksthuset

Deadline for tilmelding er 19. maj 2025. Bliver du/I forhindret i at deltage, kontakt da venligst klubben for afbud, så en kollega og familie kan få jeres pladser.

Formål/indhold: Der er der plads til fri leg og udfoldelse i naturen, så medbring gerne jeres udendørs spil og bolde samt praktisk tøj efter vejret.

Forplejning/indgang: I medbringer selv jeres madkurv og klubben betaler entrebilletter, og sørger for drikkevare samt lidt godt til ganen. Vi håber på en hyggelig dag, så både børn og voksne og vi sammen kan få et afbræk fra hverdagen med en tur ud i det fri.

Tilmelding:  Kontakt@assistentklubben.dk
Fulde navn, fødselsdato (DD.MM.AAAA), hjemadresse, telefon og mailadresse og arbejdsplads samt antal børn under 18 år og voksne over 18 år.